De Kerkzaal

Concerten / voorstellingen

De hoogte van deze houten kerk en de 300 jaar oude traditie van fijn zand op de houten vloer, geeft de Kerkzaal een bijzondere akoestiek. Dit maakt dat intieme concerten geen uitversterking nodig hebben.  

Jazz Inverdan en Nieuwe Huys concerten organiseren al enkele jaren hun jazz- resp. klassieke concerten in de Vermaning Zaandam. Naast concerten is de kerkzaal ook zeer geschikt voor theatervoorstellingen, lezingen, exposities en CD- en video-opnames.

Afhankelijk van de geldende Corona-maatregelen is de Kerkzaal met een vast podium en podiumlicht geschikt voor concerten en voorstellingen tot maximaal 100 personen. Het naastgelegen Voorhuys kan gebruikt worden als kleedkamer voor de musici en artiesten.

Neem voor culturele verhuur contact op met onze event coördinator en vraag naar de mogelijkheden. Raadpleeg onze evenementenagenda voor publieke evenementen.

Zakelijke / particuliere bijeenkomsten

Naast deze culturele bijeenkomsten leent de Vermaning zich uitstekend voor uw (jaar)vergaderingen, netwerk- en relatie-bijeenkomsten, congressen, seminars, (product)presentaties, trainingen en workshops.

Door de flexibele mogelijkheden is de kerkzaal geschikt voor bijeenkomsten van 12 tot 250 personen. Op het balkon van de kerk kunnen ook subgroepen zitten voor een discussie of overleg. Het Voorhuys kan ook als subruimte worden gehuurd.

Heeft u iets te vieren? Organiseer uw event, zoals een lunch, diner, borrel, receptie of feest bij ons. Samen met restaurant Verrassing aan de Zaan bieden wij u uitgebreide mogelijkheden op maat voor uw zakelijke of privé bijeenkomst. We denken graag met u mee.

Huwelijksvoltrekking & bruiloften

Ervaar de mooiste dag van jullie leven op een verrassende trouwlocatie aan de Zaan. De kerkzaal is een officiële trouwlocatie, waar in stijl jullie burgerlijke huwelijk kan worden gesloten. Voor een aansluitende kerkdienst bieden wij ook mogelijkheden.

In restaurant Verrassing aan de Zaan, met een prachtig terras aan de Zaan, kunnen jullie een receptie, lunch of diner organiseren. De kerkzaal kunnen we in overleg ook omtoveren tot een stijlvolle feestzaal tot maximaal 100 personen.

Ons team vindt het een eer om jullie bruiloft te organiseren.
Wij denken graag met jullie mee. Wij werken samen met diverse huisleveranciers. Of jullie nu op zoek zijn naar een goede fotograaf, styliste, speciale bruidstaart, bloemist of goede muziek, wij adviseren jullie graag. Neem contact op met onze event coördinator.

Uitvaart

Zoekt u een locatie voor de ceremonie van een uitvaart? Dit oude kerkgebouw kent een klassieke indeling waardoor alle 250 genodigden de ceremonie goed kunnen bijwonen. 

Onze rouwlocatie ligt aan de Westzijde. De Vermaning is onderdeel van Verrassing aan de Zaan waar na de plechtigheid een receptie gehouden kan worden. Dit kan dan op het terras aan de Zaan of binnen uitkijkend over het water.

We helpen u graag.

Onze faciliteiten

Catering

Restaurant Verrassing aan de Zaan biedt mogelijkheden voor een heerlijk koffieontvangst, lunch, borrel en diner. We maken graag voor uw bijeenkomst een passend cateringvoorstel.

Bloemen & groendecoratie

Wilt u het restaurant en/of de kerkzaal feestelijk aankleden met bloemen en/of groendecoratie passend bij de gelegenheid van uw bijeenkomst? Wij brengen u graag in contact met onze vaste leverancier voor een goed advies en de mogelijkheden.
 

Licht, geluid & AV-faciliteiten

In de Kerkzaal is een vast podium met podiumlicht en een concertvleugel aanwezig. U kunt bij ons een TV-scherm (188cm), beamer en scherm en een sprekersinstallatie inhuren. Zowel in het restaurant als in de evenementenlocatie kunt u gebruik maken van ons wifi-netwerk.

Wij werken samen met een professioneel licht- en geluidsbureau, die uw event geheel technisch kan ondersteunen met professionele AV-faciliteiten, geluidsinstallatie met microfoons (muziek & sprekers) en een kleurrijk lichtplan voor binnen en buiten. 

Evenementenorganisatie en -coördinatie

Op uw verzoek kunnen we uw gehele evenement verzorgen met catering, techniek, decoratie en entertainment. Onze professionele event coördinator adviseert, organiseert en coördineert voor u een onvergetelijke bijeenkomst op maa
Scroll naar boven